W kwietniu 2017 roku firma Pentagon Research na zlecenie KRRiT przeprowadziła badanie oglądalności i oceny telewizji lokalnych nadających w sieciach kablowych. Wyniki tego badania zaprezentowane zostały podczas VI Forum telewizji lokalnych w Sopocie, w których brała udział także Telewizja Bogatynia, oraz są publikowane na stronie www.krrit.gov.pl
Wyniki badania:
75% osób mających dostęp do sieci kablowych, w których jest lokalna telewizja potwierdziło oglądanie tej telewizji.
Codziennie lub prawie codziennie telewizję lokalną ogląda co 5 osoba. 60% - ogląda regularnie (codziennie lub kilka razy w tygodniu). Pozostałe 40%, to widzowie okazjonalni. Widownia codzienna wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 2,7%.
Respondenci zostali też poproszeni o ocenę poszczególnych aspektów programu lokalnego. Ocena ta jest w większości bardzo dobra i dobra. Negatywne oceny stanowią niewielki odsetek.
Zapytano też o źródła informacji: telewizje lokalne prześcignęły inne media tradycyjne i są po Internecie, drugim głównym źródłem informacji o sprawach lokalnych. Biorąc uwagę, że badanie było robione wśród internautów oraz to, że telewizje lokalne są także aktywne w Internecie i mediach społecznościowych, udział ten będzie znacznie większy. Z kolei śledzenie profilu lokalnej telewizji w mediach społecznościowych zadeklarowało 43,2%. Zdecydowanie wygrywa Facebook.Warto też dodać, że prawie co drugi respondent oglądał lokalną telewizję w internecie. To wzrost w ciągu roku o 8%.
Napisz komentarz
Komentarze