Oto repertuar
Divadlo F. X. Šaldy Liberec
Zachowanie się w SPOKANE
Schwarze Komödie von Martin McDonagh
Środa., 22.05.
19:00 Uhr
1h 40min o. P.
Regie
Jiří Š. Hájek
Dramaturgie
Lenka Chválová
Ausstattung
Jozef Hugo Čačko
Musik
Ivo Sedláček
Darsteller
Eliška Jansová
Jan Jedlinský
Petr Hanák
Tomáš Váhala
Zachowanie się w SPOKANE Szorstka komedia najczęściej granego współczesnego i znanego na całym świecie dramaturga gra jednego wieczoru w tanim pokoju hotelowym w zaginionym mieście w USA. Znudzona recepcjonistka Mervyn ma wrażenie, że wreszcie stanie się coś ekscytującego, być może przestępstwo. Tak jak w filmie. Facet bez ręki wygląda bardzo niebezpiecznie, a strzał zabrzmiał właśnie z jego pokoju. A gdzie jest podejrzany czarny facet z piękną dziewczyną? Jak możesz dołączyć do tego incydentu niepozornie? To takie pełne nadziei, że sytuacja wkrótce się pogorszy. Ale nawet najtwardszy zabójca może być zdumiony przez swoją własną mamę w środku gry z przerażonymi zakładnikami, kiedy dzwoni do niego (jak zawsze) w najbardziej nieodpowiednim momencie. Ale co jest najbardziej niebezpieczne: głupiec, który chce go zabić, czy głupiec, który chce go uratować?
Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau
„KOROWÓD“
Zehn Chats nach Arthur Schnitzler
Środa, 22.05.
21:00 Uhr
1h 20min o. P.
Regie
Dorotty Szalma
Kostüme
Malgorzata Galas-Prokopf
Dramaturgie
Gerhard Herfeldt
Darsteller
Patricia Hachtel
David Thomas Pawlak
Martha Pohla
Martin Polách
Lucie Škodová
Grzegorz Stosz
KOROWÓD Minęło 30 lat odkąd Tim Berners-Lee wynalazł internet oraz odkąd miłość i erotyzm są coraz szerzej obecne w sieci. I tak oto żołnierz zabawia się z prostytutką, zanim w sieci umówi się na schadzkę z pokojówką. Ten wirtualny świat uwodzi również pewnego młodego mężczyznę na tyle, że postanawia transmitować to wydarzenie na żywo na stronie internetowej. Młody mężczyzna za pośrednictwem Facetime doznaje chwil rozkoszy z pewną młodą kobietą. To, że jej mąż niepokoi kobietę od czasu do czasu, nie jest znów aż takie złe, ponieważ ona wkrótce po owej „schadzce“ spełnia także swój „obowiązek“ małżeński. Małżonkowi z kolei sytuacja ta nie przeszkadza spotykać się z uroczą dziewczyną na czacie dla dorosłych. Z dziewczyną, która umawia się równolegle z pewnym poetą, który to szuka „inspiracji“ u znajomej aktorki. Niedługo po jednej z takich intensywnych sesji aktorka zaprasza do siebie także hrabiego. Aż krąg w końcu się zamyka i hrabia trafia pod skrzydła prostytutki. Ale czy bezcielesna i pośrednia anonimowość internetu naprawdę potrafi wyzwolić w nas te same uczucia, co stosunki międzyludzkie w rzeczywistym świecie i bezpośredni kontakt dwóch ciał?
Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau
THE WALKING Z
Jugendstück von Daniel Ratthei
Czwartek, 23.05.
18:00 Uhr
50min o. P.
Regie und Ausstattung
Stephan Bestier
Dramaturgie
Patricia Hachtel
Darsteller
Luisa Binsch
Chris Grottke
Maxi Israel
Luisa Jäger
Emma Klausch
Emilia Röske
Karl-Georg Rößler
Grzegorz Stosz
THE WALKING Z
Zac: Spokojnie. Chybotać się jak ona.
Zoe: Jak?
Zac: Jesteś w TheaterJugendClub. Teraz pokaż trochę talentu!
W Zittau od niedawna powtarzają się ataki na wszelkiego rodzaju ludzi. Szesnastoletnia Zoe, która preferuje kombinezony jednorożca i „Dirty Dancing”, a jej niekochany partner Zac z Zittau szybko zdaje sobie sprawę, że w całym mieście pozostały tylko zombie. Jakkolwiek różne, aby przetrwać apokalipsę zombie, muszą się spotkać na dobre i na złe. Dlaczego wydaje się, że szczególnie dorośli mutują pozostaje tajemnicą aż do premiery!
Lubuski Teatr Zielona Góra
JUM’AH. Arabska noc.
Eine Semi-Qasida von Paweł Kamza
Czwartek, 23.05.
19:30 Uhr
1h 5min o. P.
Regie
Paweł Kamza
Bühne, Kostüme, Visuelles
krolikstudio.pl
Choreographie
Paweł Matyasik
Darsteller
Elżbieta Donimirska
Anna Haba
Ernest Nita
JUM’AH. ARABSKA NOC Spektakl został napisany i wystawiony specjalnie dla Teatru Lubuskiego w Zielonej Górze przez Pawła Kamzę, który zrealizował dwie kolejne produkcje dla teatru (Łzy Rondaldo 2011, Zemsta 2013). Tragedia trzech osobowości – z Polski, Palestyny i Wielkiej Brytanii – rozgrywa się dziś na granicy turecko-syryjskiej, za którą toczy się apokaliptyczna tragedia Aleppo - umierające miasto zbombardowane i rozerwane na strzępy przez niezliczone siły wojskowe lub paramilitarne oraz frakcje polityczne. Tutaj Aleppo staje się symbolem ogromnego cierpienia ludności cywilnej w świecie przytłoczonym wojną. Jest to również próba przyjrzenia się dzisiejszym problemom młodych ludzi dorastających w innych krajach i otwarcie buntujących się przeciwko uciskowi społecznemu, politycznemu i rodzinnemu. Intymną formę spektaklu poszerzają projekcje wideo, które stają się centralnym punktem prezentacji zarówno tematów sztuki, jak i emocji bohaterów.
Teatr im. Cypriana Kamila Norwida Jelenia Góra
Co widział kamerdyner
Schwarze Komödie von Joe Orton
Piątek, 24.05.
18:00 Uhr
1h 30m
Regie
Marek Siudym
Bühnenbild
Wojciech Stefaniak
Kostüme
Aleksandra Harasimowicz
Musikalische Einstudierung
Marek Siudym
Darsteller
Elwira Hamerska-Skórecka
Andrzej Kępiński
Piotr Konieczyński
Robert Mania
Katarzyna Trzeszczkowska
Stefan Krzysztofiak
Co widział kamerdyner „Obserwacje przez dziurkę od klucza” w prywatnej klinice doktora Prentice. Właściwie, Geraldine chce ubiegać się tylko o pracę sekretarki. Tylko, Dr. Prentice oczekuje raczej niezwykłych kwalifikacji już w wywiadzie. To preludium do zapierającego dech w piersiach polowania na sześć cyfr za odpowiednie ubrania, odpowiednie wymówki i „odpowiedni seks”. W tym furioso seksu, przemocy i groteskowej komedii, nie brakuje również nieugiętego persyflażu na temat psychiatrii i jej desperackich prób wyjaśnienia tego, co niewytłumaczalne. Na początku, konwencjonalna farsa, utwór ten staje się coraz bardziej gorzką opowieścią o nimfomanii, kazirodzaju, transwestytach i próbie zabójstwa.
Slovensko narodno gledališče Nova Gorica
LUDZKI głos
Monolog von Jean Cocteau
Piątek, 24.05.
20:00 Uhr
50min o. P.
Regie
Ajda Valcl
Dramaturgir
Marko Bratuš
Bühnenbild
Matej Stupica
Kostüme
Belinda Radulović
Komposition
Polona Janežič
Darstellerin
Helena Peršuh
LUDZKI GŁOS Monodram Jeana Cocteau „The Human Voice” z 1930 roku skupia się na opuszczonej kobiecie siedzącej przy telefonie i czekającej na ostatni telefon od swojego byłego kochanka, aby wspólnie wyjaśnić ostatnie szczegóły swojego życia i pożegnać się na zawsze. Emocjonalnie naładowana rozmowa telefoniczna, której kochankowie nie mogą prowadzić bez przerwy, ponieważ połączenie jest tak złe, jest podstawą burzliwej i wielowarstwowej historii, która oprócz historii ich związku, ujawnia również moralne i etyczne pytania o wartość miłości i pułapki rozmowy telefonicznej jako środka komunikacji. W intymnym dramacie silnej, nowoczesnej i niezależnej kobiety przeżywamy kluczowy moment w jej życiu, w którym świeci ona przed nami w mieszaninie determinacji, wrażliwości, siły i kruchości poprzez uniwersalny ludzki motyw porzucenia.
Psychoteatr Wrocław
RZECZY
Performance aus Schauspiel, Tanz, Musik und Gesang von Angelika Pytel
Piątek., 25.05.
18:00 Uhr
1h 10min
Regie, Choreographie
Angelika Pytel
Koregie
Sebastian Zakrzewski
Musik
Paweł Rychert
Darsteller
Elżbieta Galant
Jan Kardasiński
Magdalena Milecka
Angelika Pytel
Michał Szafrański
Malwina Szymaszek
RZECZY Tkwię w przestrzeni uczuć wygodnych. W miejscu, gdzie natura ludzka dotyka niewidzialnej granicy między dobrem a złem. Tam, gdzie krzyżują się drogi przypadkowych ludzi, którzy miną się, aby znów się spotkać. Zadadzą sobie ból, aby przekonać się, czy potrafią kochać…
Ile będą chcieli zaryzykować, poświęcić, zyskać, zabrać sobie nawzajem?
A ja? Jestem kawałkiem ciała, które mogę ci dać.
Teatro Libero Milano
Malamore
Schauspiel von Andrea Brunetti
Sobota., 25.05.
19:30 Uhr
1h 20m o. P.
Regie, Dramaturgie, Musik
Andrea Brunetti
Lichtdesign
Francesco Speranza
Darsteller
Luigi Guaineri
Alessia Vicardi
MALAMORE to dorosła bajka o miłości, a raczej o patologicznych mechanizmach, które często kryją się pod tym słowem. Wynika to z chęci ponownego zdefiniowania tego nadużywanego terminu. Jest to teatralna próba przedstawienia relacji pary poprzez metaforę relacji między królem a jego głupcem. Gra w moc, wola posiadania drugiego, ciągłe zagrożenie, pod którym w imię tej złej miłości trzyma się w ryzach własny „przedmiot” miłości: Jest to dynamika opowieści między tymi dwoma postaciami, które w pewnym momencie mogą jedynie zmienić role i zmierzyć się z ich tragicznym końcem.
Zdrojowy Teatr Animacji
Kot w butach
Animationstheater für Kinder von Jan Brzechwa
Niedziela, 26.05.
10:00 Uhr
1h
Regie
Ausstattung
Diana Jonkisz
Musik
Bogumił Pasternak
Puppen
Daria Sikora
Musikalische Einstudierung
Darsteller
Kot w butach Jeden z najpopularniejszych utworów dla najmłodszych tym razem w nieco innej konwencji. Spektakl nawiązuje w warstwie plastycznej do teatru barokowego. A skoro barok, to opera. A skoro opera to śpiew. Znana historia w formie spektaklu muzycznego pokaże zabawę konwencjami teatralnymi. Na scenie zobaczymy przepiękne lalki autorstwa Darii Sikory oraz grę w żywym planie.
Nie jestem zwykłym kotem,
Wnet się przekonasz o tym.
Są koty maltuzjańskie,
Kubańskie i birmańskie,
Syjamskie i tobolskie,
Są chińskie i są polskie,
A ja - to rzadka rasa,
Rasa, co dotąd hasa
Na Wyspach Bergamutach
I zawsze chadza w butach.
Gerhart-Hauptmann-Theater Görlitz-Zittau
NA PEŁNYM MORZU
Farce von Sławomir Mrożek
Niedziela, 26.05.
19:30 Uhr
1h 5min o. P.
Regie
Grzegorz Stosz
Ausstattung
David Marek
Dramaturgie
Gerhard Herfeldt
Darsteller
Klaus Beyer
Uwe Körner
David Thomas Pawlak
Caspar Sawade
NA PEŁNYM MORZU Pośrodku oceanu płynie mała łódka, w której znajduje się trzech rozbitków uratowanych z katastrofy statku. Brakuje im prowiantu i postanawiają wspólnie, że jeden z nich musi się poświęcić, aby zapewnić większe szanse przeżycia pozostałej dwójce. Tylko komu przypadnie ten zaszczyt? Czy najgrubszy z nich nie jest zbyt ważny dla świata, aby w ten sposób pożegnać się z życiem? A może ten drobny mężczyzna jest zbędny? Po której stronie tej kanibalistycznej debaty opowie się więc ten średni z nich?
Na łodzi ratunkowej »Na pełnym morzu« polski autor Sławomir Mrożek zestawia ze sobą w groteskowo-satyrycznej farsie trzy różne osobowości, które można spotkać prawie wszędzie. W życiu codziennym, w pracy, czy na debacie rządowej. Apele skierowane do ludzi i logiczna argumentacja nic nie pomagają, kiedy ów trzej mężczyźni wchodzą w tryb walki i próbują sprzedać się jak najlepiej potrafią, a przy tym ochoczo snują swoje morały.